16 Лис 2018
6925

Реструктуризація в енергетиці: що робити мешканцям краю

Згідно із Законом України «Про ринок електричної енергії» в енергопостачальних компаніях України відбувається відокремлення діяльності з розподілу та постачання електричної енергії.

Відповідно, на території Хмельницької області замість АТ «Хмельницькобленерго» буде функціонувати дві компанії:

  • компанія з розподілу електроенергії;
  • компанія з постачання електроенергії.

Тобто, послуги з постачання та розподілу електричної енергії надаватимуться окремими суб’єктами господарювання. Звичайно, на теренах області може функціонувати необмежена кількість постачальників за вільними (ринковими) цінами, тобто постачання електричної енергії відтепер не буде монопольним. А споживачі зможуть самостійно, на безоплатних умовах змінювати постачальника електроенергії.

Але для того, щоб мати змогу споживати електричну енергію, споживачеві необхідно приєднатися до Договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії. Оскільки договір є публічним, із ним можна ознайомитись на офіційному сайті АТ «Хмельницькобленерго» та у сервісних центрах Товариства. Приєднання до Договору відбувається шляхом підписування споживачем Заяви-приєднання. Заяву-приєднання побутові споживачі отримають разом із рахунком за спожиті обсяги електричної енергії за жовтень. Окрім того, Заяву-приєднання можна завантажити із сервісу «Особистий кабінет побутового споживача» або ж з офіційного сайту АТ «Хмельницькобленерго».

Щодо споживачів – юридичних осіб, то процедура подібна, але дещо складніша, оскільки потребує оформлення Паспорту точки комерційного обліку разом із Заявою-приєднанням, а ці документи саме проходять процедуру погодження.

Отже, сформуємо дорожню карту для побутового споживача:

  1. отримати/скачати Заяву-приєднання;
  2. перевірити дані в заяві, при виявленні неточностей, звернутись до сервісного центру відповідного РЕМ;
  3. підписати заяву та занести її у сервісний центр відповідного району електричних мереж або надіслати поштою.

Ще один важливий крок стосовно взаємодії із побутовими споживачами – зміна формату особового рахунку побутового споживача. Тобто, раніше ми оперували поняттями особовий рахунок – 6 знаків та код для електронних платежів 14 знаків. Надалі ж ідентифікація споживача буде відбуватися виключно на основі 14-значного коду, який і є новим особовим рахунком. Отже, здійснюючи оплати, споживачу потрібно вказувати саме 14-значний особовий рахунок.

Необхідні кроки для споживача – юридичної особи:

  1.  отримати Заяву-приєднання, Паспорт(и) точок комерційного обліку;
  2.  перевірити дані в заяві, за потреби відкоригувати дані;
  3.  підписати заяву, занести її у сервісний центр відповідного району електричних мереж або надіслати поштою.

Окрім того, споживач повинен приєднатися до договору Постачальника. Для побутових та малих непобутових споживачів – це Договір про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг. Для решти споживачів – це Договір про постачання електричної енергії постачальником за вільними цінами.

Варто зазначити, що якщо споживач не повернув підписану Заяву-приєднання до Договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії та не надіслав письмового заперечення стосовно приєднання до Договору, але продовжує споживати електричну енергію та/або ж здійснив оплату рахунку, що отримав разом із заявою, то це є свідченням того, що споживач приєднався до Договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії.

Що до Договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг, то якщо споживач не надішле письмового заперечення стосовно приєднання до Договору, але буде споживати електричну енергію з 01.01.2019 року та/або здійснить оплату рахунку постачальника універсальних послуг, то це буде свідчити про приєднання споживача до Договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг.

Стосовно юридичних споживачів, то їм потрібно розсудливо підійти до питання вибору постачальника та приєднатися до обраного договору, підписавши відповідну Заяву-приєднання або укласти паперовий договір із постачальником.

Зауважимо, що у разі не приєднання до Договору про постачання споживач буде купувати електричну енергію у Постачальника останньої надії. Стосовно Постачальника останньої надії, то постачати електричну енергію він може виключно протягом 90 календарних днів, і відповідно не володіючи постійною базою споживачів, маючи обмежені можливості щодо достовірного прогнозування обсягів закупівлі електричної енергії, навряд чи зможе запропонувати споживачеві  прийнятні та комфортні тарифи.

Попри те, що відтепер споживачу потрібно взаємодіяти із двома різними компаніями, головна мета здійснення всіх цих реорганізаційних заходів – задовольнити потреби споживачів у якісному та безперебійному постачанні електричної енергії.

Нагадуємо, що використання сервісу «Особистий кабінет» як побутовими, так і для юридичними споживачами значно спростить взаємодію із постачальником та оператором системи розподілу електричної енергії.

У випадку виникнення питань Ви завжди можете звернутися в Контакт-центр Товариства (0 800 50 50 62 багатоканальний безкоштовний номер; 0 382 75 52 00 відповідно до тарифу міських розмов), у сервісні центри та пункти відповідних районів електромереж. 

Прес-служба

Наверх