Зважаючи на безліч питань, які виникають у споживачів, повертаємось до детальних роз`яснень щодо Графіка погодинних відключень, черг та мережевих обмежень.
Чому кількість черг ГПВ, задекларована НЕК «Укренерго», не завжди відповідає Графіку погодинних відключень по області?
НЕК «Укренерго» в своїх соціальних мережах доводить загальну інформацію по країні і в кожному пості/публікації чітко вказує: «Увага! Час застосування та обсяг обмежень протягом доби можуть змінитися. Актуальну інформацію про графіки відключень у вашому регіоні дізнавайтесь на сайті чи офіційних сторінках обленерго в соцмережах».
Окрім обмежень, які визначає НЕК «Укренерго», на застосування погодинних обмежень значною мірою впливає схема живлення області. Через ушкодження енергооб’єктів після ворожих масованих атак, Хмельницька область живиться за аварійною схемою, в електромережах є мережеві обмеження. Тобто існуючими мережами не можливо передати потрібний обсяг електричної енергії.
Якщо мережеві обмеження ігнорувати, то є великий ризик масштабних руйнувань, які енергетики не зможуть усунути за 3 або 4 години. Тому Графік може відрізнятися і це не є порушенням. Енергетики роблять все можливе аби мінімізувати відключення. Але нехтувати технічною спроможністю електромереж не можливо, адже це призведе до ще більших руйнувань.
Чому Графік погодинних відключень змінюється протягом дня?
Вихідними даними для формування Графіка є обсяги споживання минулих періодів. Але енергосистема є дуже динамічною, на неї впливає погода, хмарність та температурний режим. За потреби, протягом дня НЕК «Укренерго» доводить нові розпорядження щодо обмежень. Також при значному зростанні споживання має значення і наявність мережевих обмежень.
Ця сукупність факторів і призводить до коригування ГПВ. Енергетикам також ліпше працювати із сталим Графіком, але реальність дещо інша: є суттєві зміни в рівні споживання електроенергії або в погоді – це впливає на кількість обмежень.
Чи вигідно енергетикам здійснювати відключення?
Однозначно ні! Адже АТ «Хмельницькобленерго» надає послуги з розподілу електричної енергії. При запровадженні графіків обмежень, обсяг розподіленої електроенергії суттєво зменшується. Окрім додаткового зносу та пошкодження обладнання через постійні перемикання, Товариство несе колосальні втрати від зменшення обсягу розподіленої електричної енергії. Тому, для будь-якого ОСР обмеження та графіки – це погана історія. Але уникнути її зараз не можливо.
Разом з тим, варто наголосити: енергетики всієї країни прикладають величезні зусиллями, аби мінімізувати обсяг відключень та повернутися до стабільного та надійного розподілу електричної енергії споживачам.
Чому в деяких споживачів відключення відбуваються не за Графіком?
Потрібно розуміти, що окрім погодинних обмежень, енергетики проводять планові роботи. Також в електромережах можуть ставатися аварійні пошкодження електромереж. Тобто, не кожне відключення пов’язане з погодинними обмеженнями.
Крім того, дійсно не всім обладнанням електромереж енергетики можуть керувати віддалено. Тобто, бригади виїжджають на підстанції та розподільні пункти і роблять перемикання в ручному режимі. Через пробки на дорозі, накладання погодинних та аварійних пошкоджень може дещо зміститися час відключення/включення.
Як перевірити причину відключення?
Перш за все, потрібно перевірити інформацію про зареєстроване відключення у чат-боті або на сайті у розділах «Відключення за адресою» або «Актуальні відключення». Якщо зареєстрованого відключення немає, сміливо можна формувати заявку в чат-боті. У ньому не потрібно реєструватися, просто покроково виконувати інструкції. Ці заявки одразу потрапляють на розгляд диспетчерам, тому механізм ефективний. Звичайно можна зателефонувати до Кол-центру.
Як споживачу перевірити чергу?
Усі споживачі, побутові та непобутові, можуть самостійно перевірити чергу:
- у чат-боті (Viber, Telegram) потрібно обрати «Відключення» – «Перевірити чергу». Функція працює при введенні номеру особового рахунку побутового споживача (14 знаків) та при введенні номеру договору непобутового споживача (8 знаків). Також, якщо споживач не пам’ятає номер ОР, але він зазначив свій номер телефону для комунікацій в «Особистому кабінеті», то можна визначити чергу за номером телефону. В чат-боті прив’язка відбувається до рівня квартири, тому там найбільш чітка інформація.
- на сайті Товариства у розділі «Погодинні відключення», натиснувши посилання «Перевірити чергу». Потрібно почати вводити назву населеного пункту, вулиці – сервіс виведе перелік подібних записів і користувачу достатньо натиснути на запис. До речі, будинок, який має одну фізичну адресу, може мати декілька приєднань, тобто електричних адрес. І за одною фізичною адресою може виводитися декілька черг. Тому краще все таки використовувати чат-бот.
Як повідомити, що оселю відключають за іншою чергою, ніж виводять сервіси? Чому стаються такі ситуації?
Електромережі дуже розгалужені та не завжди працюють за сталою схемою роботи. Стаються аварійні пошкодження, з метою проведення ремонтних робіт споживачів переключають на інші розподільчі пункти чи підстанції.
Якщо споживач зафіксував, що відключення у нього за графіком, але по іншій черзі, необхідно написати звернення через форму зворотного зв’язку або надіслати повідомлення через «Особистий кабінет». Також можна написати на поштову скриньку Кол-центру. Технічні фахівці перевірять запит, за потреби, відкоригують прив`язку до електричної адреси або чергу.
Шановні споживачі! Це лише частина питань. Практику детальних роз’яснень продовжуватимемо і далі.
Відділ зв`язків з громадськістю