Нещодавнє оприлюднення черг відключень електроенергії викликало певний неспокій у мешканців Хмельниччини. І хоч у новині зазначалося, що зараз погодинних відключень немає та опубліковані черги не свідчать про те, що графік застосовуватимуть, чимало людей допитувались, коли саме будуть відключення певної черги та з якої години.
За детальним роз`ясненням ми звернулись до технічного директора АТ «Хмельницькобленерго» Олексія Філіпчука.
– Пане Олексію, черги погодинних відключень формувалися і раніше. Це ж не процес, який виник виключно після початку повномасштабної війни?
– Вони були в іншому вигляді, із зазначенням електричних адрес. Вигляд змінився, але загальна суть – ні. Графіки відключень (погодинні, аварійні, обмежень потужності та електричної енергії) формувалися щороку, погоджувалися та в обмеженому вигляді висвітлювалися на офіційному сайті.
Для всіх ОСР (обленерго) – це звична справа, яка чітко регламентується нормативними документами та здійснюється в межах підготовки до осінньо-зимового періоду.
– Що робити споживачам зараз із опублікованими файлами на відключення – варто шукати свою оселю?
– Варто перевірити, до якої черги відноситься будівля, офіс чи конкретна квартира.
Ми запровадили декілька різних механізмів. Перший – це файли. Їх можна собі зберегти і віднайти свою оселю.
Іншим механізмом, зручнішим, є сервіс «Черги погодинних відключень» у розділі «Відключення» – «Погодинні відключення» офіційного сайту «Хмельницькобленерго». Це новий механізм, ми щойно його запустили в роботу. Споживачу потрібно лише відкрити сторінку, ввести населений пункт, вулицю та будинок і він дізнається, до якої черги відноситься його адреса.
Або ще можна перевірити чергу за допомогою чат-ботів iEnergo. Вони не потребують реєстрації, просто потрібно відкрити бот в Viber або Telegram та за номером договору/особового рахунку дізнатися чергу.
– Але будівля може ж мати декілька приєднань?
– Так, все правильно. І якщо на сторінці «Черги погодинних відключень» виводиться декілька черг, то це означає, що будівля має декілька приєднань. В такому разі краще перевіряти інформацію в чат-боті, оскільки у ньому відбувається ідентифікація конкретного споживача за номером договору, особового рахунку.
– Чи не можуть виникати розбіжності між даними файлів, чат-ботів та сторінки «Черги погодинних відключень»?
– Теоретично можуть, але ймовірність вкрай мала, оскільки джерело інформації єдине. Але 100 % виключити людський вплив не можливо, особливо при імпорті та публікації файлів. Якщо споживачі знайдуть такий випадок, ми будемо вдячні та обов’язково проаналізуємо питання.
– То наразі важливо з’ясувати свою чергу та готуватися до відключень?
– Ми не анонсуємо відключень, навпаки, говоримо про те, що висвітлення черг не означає застосування погодинних відключень. Ми виконуємо свої зобов`язання і готуємось до зими. Це нормально.
– А що ж робити споживачам, які не знайшли своєї оселі в чергах?
– Повідомити нам про це. Ми перевіримо, можливо, у нас зафіксована некоректна прив’язка до електричної адреси. Повідомити можна за допомогою форми зворотного зв’язку на сайті Товариства, вказавши свою адресу, прізвище, ім’я та по-батькові, договір чи особовий рахунок. Або можна зателефонувати до Кол-центру Товариства.
– На сторінці «Черги погодинних відключень» за деякими адресами виводяться записи «Додаткова черга». Що це означає? І скільки всього є черг?
– Область розподілена на 6 черг. Це основний розподіл. Є ще об’єкти, стосовно відключень яких ми окремо проходимо процедуру погоджень з місцевою владою, керівниками певних підприємств. Ось це і є – додаткова черга. Якщо будуть відключення і в енергосистемі виникатиме критичний дефіцит електроенергії, то ця черга відключатиметься також.
– Чи змінилися підходи до інформування споживачів про планові, аварійні відключення?
– В принципі ні, на сторінці «Актуальні відключення» споживачі можуть переглянути актуальні аварійні відключення та планові роботи на 5 днів у розрізі конкретного РЕМ. Також за допомогою сторінки «Відключення за адресою» вони можуть побачити аварійні, планові відключення на поточний день. Якщо будуть погодинні відключення – вони теж там будуть висвітлюватися.
Додалася сторінка «Черги погодинних відключень», я про це наголошував вже. В чат-ботах можна дізнатися чергу за 14-ти значним номером особового рахунку побутового споживача або за 8-ми значним номером договору непобутового (юридичного) споживача.
– Від чого залежать відключення?
– Залежать від багатьох факторів. Енергетики країни серйозно готуються до зими, ремонтують, відпрацьовують різні сценарії тощо. Зараз погодинних відключень немає.
Якщо в об’єднаній енергосистемі країни виникне значний дефіцит електроенергії або стануться суттєві технологічні порушення в електромережах та буде отримана команда від НЕК «Укренерго» щодо застосування погодинних відключень – ми оперативно інформуватимемо: за допомогою офіційного сайту, сторінок Товариства у соціальних мережах, телеграм каналу. Ви ж пам’ятаєте, що минулого року, залежно від дозволеної величини навантаження, яку доводила НЕК «Укренерго», змінювалася кількість одночасно знеструмлених черг. Як це можна зараз анонсувати чи прорахувати? Працюємо, готуємось до зими та віримо у ЗСУ.
– Віримо нашим захисникам! І дякуємо за змістовні відповіді, пане Олексію.